جستجو

اتصال مودم به سیستم

اتصال مودم به سیستم

بعد از اتصال مودم بر روی خط تلفن و روشن و ثابت شدن چراغ ADSL بر روی مودم، حال نوبت به اتصال مودم به سیستم است. شما می توانید در صورت استفاده از مودم های ZyXEL که از امکان Wireless استفاده می نمایند مودم را به دو طریق وایرلس و یا کابل LAN به سیستم متصل کنید. برای انجام این کار به شما پیشنهاد می شود که در ابتدایی ترین مرحله مودم را با کابل LAN به سیستم متصل نموده و بعد از اتصال به اینترنت، فایل “راهنمای تنظیمات وایرلس” را از سایت پارس تلکام دانلود و از طریق وایرلس کانکت شوید. در صورتی که مودم شما فاقد امکان وایرلس باشد، شما می توانید از طریق پورت LAN و یا USB مودم را به سیستم خود متصل کنید. برای انجام این کار در صورت نیاز به اتصال از طریق پورت LAN می توانید قسمت “نحوه اتصال کابل LAN به سیستم” و در صورت نیاز به اتصال از طریق پورت USB “نحوه اتصال کابل USBبه سیستم” را مطالعه بفرمایید.

نحوه اتصال کابل LAN به سیستم

در صورت نیاز به استفاده از کابل LAN و یا شبکه برای برقراری ارتباط مابین سیستم و مودم ، وجود کارت شبکه و نصب صحیح درایور مربوط به آن بر روی سیستم شما ضروری است. برای انجام اتصالات، شما می بایست یک سر کابل LAN را به خروجی Ethernet که در پشت مودم قرار دارد متصل نموده و سمت دیگر کابل LAN را به پورت موجود بر روی کارت شبکه سیستم خود متصل بفرمایید.

اتصال مودم به سیستم

در صورت اتصال صحیح کابلLAN ، پس از انجام این کار چراغ مربوط به پورت LAN بر روی مودم شما روشن خواهد شد. همچنین چراغ مربوط به کارت شبکه سیستم شما نیز شروع به چشمک زدن خواهد کرد. در این حالت اتصال فیزیکی مودم تا سیستم از طریق کابل LAN برقرار شده است. بعد از انجام اتصال فیزیکی ، حال شما می بایست تنظیمات کارت شبکه خود را بر روی سیستم بررسی کنید. برای انجام این کار می توانید به قسمت ” انجام تنظیمات کارت شبکه سیستم ” که در ادامه توضیح داده شده است، مراجعه فرمایید.

نحوه اتصال کابل USB به سیستم

در صورت عدم دسترسی به کارت شبکه و عدم نصب آن بر روی سیستم، شما می توانید از کابل USB برای اتصال مودم به سیستم استفاده بفرمایید. یک سر کابل USB، یک کانکتور مستطیل شکل چهار Pin است که این کانکتور به پورت USB کامپیوتر و کانکتور سر دیگر کابل به پورت USB بر روی مودم شما متصل خواهد ‌شد.(به مانند شکل زیر)

اتصال مودم به سیستم

به این نکته دقت داشته باشید که برای استفاده از کابل USB برای ارتباط مابین سیستم و مودم، نصب درایور USB مودم ضروری است. درایور مربوطه در CD مودم و در سایت پارس تلکام موجود است. در صورت اتصال صحیح کابل USB و نصب صحیح درایور آن، چراغ مربوط به پورت USB بر روی مودم شما روشن خواهد شد . در این حالت اتصال فیزیکی مودم تا سیستم از طریق کابل USB برقرار شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
فیلترها
Sort
display