جستجو

بررسی سیستم و شبکه داخلی

بررسی سیستم و شبکه داخلی

در بررسی مشکلات افت سرعت با توجه به متفاوت بودن مسیر رفع مشکل ، اولین مرحله تشخیص دقیق نوع مشکل می‌باشد: مشکلات افت سرعت به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • افت سرعت در باز کردن Page
  • افت سرعت در دانلود

بررسی سیستم و شبکه داخلی

با توجه به تاثیر مواردی خاص در بررسی مشکل افت سرعت ابتدا از موارد زیر اطمینان حاصل کنید.

  • سرعت UP شدن مودم

با استفاده از راهنمای مودم وارد کنسول مودم شده و سرعت Up شدن سرویس خود را با استفاده از راهنمای آن مشاهده کنید.

بررسی شبکه داخلی

این سرعت باید متناسب با سرویس شما باشد. سرعت سرویس مورد قرارداد خود را می‌توانید در سایت پارس تلکام چک نمایید. در صورتی که این سرعت متناسب با سرویس شما نیست می‌توانید قسمت “رفع مشکل افت سرعت به دلیل مشکلات خطی” را ملاحظه فرمایید.

چک کردن پهنای باند

حتما به این نکته توجه داشته باشید که در صورت پر بودن پهنای باند ممکن است با افت سرعت در باز کردن Page ، دانلود و یا حتی Packet loss مواجه شوید. لذا در صورتی که سیستم خود را در شبکه داخلی استفاده می‌نمایید و از خالی بودن پهنای باند خود اطمینان ندارید مودم را به تک سیستم متصل کرده و سرعت را بر روی آن چک کنید. در صورتی که مودم به تک سیستم متصل باشد اما هنوز هم پهنای باند شبکه اینترنتی شما پر بود می‌توانید با استفاده از دستور Netstat –on برنامه‌های در حال اجرا که به صورت ناخواسته بر روی سیستم شما در حال دانلود می‌باشند را شناسایی کنید. این کار را می‌توانید با مطالعه قسمت ” بررسی پهنای باند با دستور Netstat –on ” انجام دهید. به این نکته دقت داشته باشید که آنتی ویروس و به روز رسانی ویندوز و برنامه‌های سیستمی‌ نیز می‌تواند پهنای باند را پر نماید. استفاده از برنامه‌هایی مانند DU Meter می‌تواند پهنای باند در حال استفاده بر روی سیستم شما را به شما نشان دهد. ( این برنامه را می‌توانید از سایت Dumeter.com دانلود نمایید)

چک کردن اینترنت و شبکه

بعد از انجام این موارد متناسب با نوع مشکل یکی از موارد را پی‌گیری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
فیلترها
Sort
display